CRIULENI: BLAZONUL ORAŞULUI

Zilele trecute am primit de la cititorii Blogului „Jevrenii din Inima Basarabiei” un mesaj în care sunt întrebat: Domnule Alexandru Moraru, este adevărat că Dumneavoastă sunteţi autorul sau coautorul blazonului oraşului Criuleni ?

Vă răspund cu plăcere, că în oraşul Criuleni am locuit 20 de ani, adică cei mai frumoşi ani ai tinereţei. Împreună cu pretenul meu devotat Veaceslav Vatamaniuc, pe atunci arhitector-şef al raionului Criuleni am hotărât să întocmin un blazon al localităţii Criuleni, luând exemplu de la Ţările Baltice, în care am fost împreună într-o deplasare de servici. Pe atunci  lucram în funcţie de director al Muzeului Raional de istorie şi Etnografie Criuleni, care l-am întemeiat şi care l-am condus zece ani. Sigur că dacă nu era susţinerea majoră a doamnei Parascovia Munteanu, pe atunci şefa secţiei culură a Executivului Raional  şi aportul personal al Preşedintelui Executivului Raional domnului Vladimir Ciobanu nu mai realizam atunci inaugurarea unui muzeu raional. Tot celor doi le datorăm aprobarea Blazonului oraşului Criuleni.

Cât priveşte întrebarea menţionată, subliniez, că autorul Blazonului este domnul Veaceslav Vatamaniuc, iar eu am fost coautorul acestei opere, fiind consultant şi responsabil ştiinţific.

Pentru confirmare ataşez un articol din gazera raională „Opinia”, nr.146 din 6 decembrie 1990 despre acest subiect şi imaginea insignei cu blazonul oraşului Criuleni, care a fost confecţionat la comanda Executivului Raional Criuleni.

Alexandru Moraru

Blazon or. Criuleni

Blazon or. Criuleni metal

Despre satexceptional

istoric-arhivist si publicist, membru al Uniunii Ziariştilor Profesionişti din România, autor şi editor al multor culegeri de documente de arhivă, peste 400 articole ştiinţifice publicate în multe reviste prestigioase, cum sunt " Historia", "Magazin istoric",Analele Ştiinţifice al USM, Artemis, Literatura şi Arta etc. deţine 7 portaluri în Internet, principalul şi prestigiosul fiind Secretele istoriei cu Alexandru moraru (www.mazarini.wordpress.com)
Acest articol a fost publicat în AŞA CUM ESTE:, INFORMAŢII INTERESANTE DIN ŢARĂ ŞI LUME, ISTORIE ŞI ETNOGRAFIE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

